Plakaty zdobywają w ostatnich latach coraz większą popularność pojawiając się, jako ciekawy i niestandardowy element wystroju wnętrz…
Plakaty zdobywają w ostatnich latach coraz większą popularność pojawiając się, jako ciekawy i niestandardowy element wystroju wnętrz – zarówno tych bardzo nowoczesnych, jak i stylowych. Wielki powrót plakatów ma zapewne związek z modą na styl vintage, jaka zagościła w dziedzinie aranżacji mieszkań. Poszukiwanie ciekawych pomysłów, a przede wszystkim ucieczka od zdobywającego szturmem rynek zimnego chromu i szkła popchnęły zwolenników cieplejszych klimatów w kierunku przeszłości. Odgrzebywane kolory, połączenia wzornicze, urocze kropki, paski i kwiatki stały się częstym gościem w pokojach i kuchniach, a wśród nich swoją rolę odgrywają również plakaty, zarówno te klasyczne, jak i tematycznie nawiązujące do znanych miast.
Plakat miasta – designerska dekoracja
Plakat miasta to designerska dekoracja, która może być zarówno stylowa, w klimacie retro, jak i nowoczesna. Nie ma znaczenia, jaka metropolia nas fascynuje lub co chcemy zaakcentować w swoim salonie czy kuchni. W kolekcji na stronie http://www.dekorolka.pl/plakaty-architektura znalazły się wzory plakatów tematycznie nawiązujące chociażby do słynnego Paryża, który pojawia się na nich w symbolicznej kompozycji retro, podkreślonej zarówno stylową grafiką jak i kolorem sepii. Kompozycja bywa też jego współczesnym przedstawieniem, zobrazowanym zdjęciem wieży Eiffla w towarzystwie równie współczesnych samochodów. Szczególnie nowoczesne są plakaty ukazujące wielkie metropolie z ich niebotycznymi szklanymi domami strzelającymi w niebo oraz ulicami z akcentem żółtych taksówek.
Plakaty to kompozycje graficzne w znacznym stopniu oparte o symbolikę i tekst. Kompozycje z miastami, jako symbole wykorzystują niektóre bardzo charakterystyczne elementy architektoniczne czy detale występujące wyłącznie w tym jednym miejscu na świecie, pozwalające je doskonale zidentyfikować. Do takich elementów zalicza się chociażby wspomniana wieża Eiffla w Paryżu, ale też Big Ben w Londynie czy czerwona budka telefoniczna, żółte taksówki na ulicach Nowego Jorku, Koloseum w Rzymie, weneckie gondole na kanale pod jednym z najbardziej rozpoznawalnych mostów zakochanych czy też legendarne mauzoleum Tadż Mahal. Każdy z tych symboli zawiera w sobie mnóstwo emocji związanych z konkretnym miejscem, kulturą czy osobistymi wspomnieniami.
Plakat miasta poza nawiązaniem do konkretnego miejsca oraz podkreśleniem stylu wnętrza – od vintage do nowoczesności – jest też często sposobem na wrażenie pewnych zainteresowań, pasji czy marzeń. Te uczucia akcentują różne dodatki graficzne, albo taka forma prezentacji symbolu, która pozwala jednoznacznie skojarzyć go z określoną dziedziną. Przykładem jest pojawiająca się często na plakatach wieża Eiffla, która ;ubrana; w szalik i buty na szpilkach wyraźnie nawiązuje do świata paryskiej mody i zakupów. To dekoracja wybitnie w kobiecym stylu, dedykowana salonom i lokalom publicznym, w których często przebywają modne kobiety. Bardziej męski obraz Paryża to ta sama wieża widziana z perspektywy, jako stalowa konstrukcja lub jako element krajobrazu nad leniwie płynącą rzeką.