Plakat miasta

Plakaty zdobywają w ostatnich latach coraz większą popularność pojawiając się, jako ciekawy i niestandardowy element wystroju wnętrz…
Plakaty zdobywają w ostatnich latach coraz większą popularność pojawiając się, jako ciekawy i niestandardowy element wystroju wnętrz – zarówno tych bardzo nowoczesnych, jak i stylowych. Wielki powrót plakatów ma zapewne związek z modą na styl vintage, jaka zagościła w dziedzinie aranżacji mieszkań. Poszukiwanie ciekawych pomysłów, a przede wszystkim ucieczka od zdobywającego szturmem rynek zimnego chromu i szkła popchnęły zwolenników cieplejszych klimatów w kierunku przeszłości. Odgrzebywane kolory, połączenia wzornicze, urocze kropki, paski i kwiatki stały się częstym gościem w pokojach i kuchniach, a wśród nich swoją rolę odgrywają również plakaty, zarówno te klasyczne, jak i tematycznie nawiązujące do znanych miast.
Plakat miasta – designerska dekoracja
Plakat miasta to designerska dekoracja, która może być zarówno stylowa, w klimacie retro, jak i nowoczesna. Nie ma znaczenia, jaka metropolia nas fascynuje lub co chcemy zaakcentować w swoim salonie czy kuchni. W kolekcji na stronie http://www.dekorolka.pl/plakaty-architektura znalazły się wzory plakatów tematycznie nawiązujące chociażby do słynnego Paryża, który pojawia się na nich w symbolicznej kompozycji retro, podkreślonej zarówno stylową grafiką jak i kolorem sepii. Kompozycja bywa też jego współczesnym przedstawieniem, zobrazowanym zdjęciem wieży Eiffla w towarzystwie równie współczesnych samochodów. Szczególnie nowoczesne są plakaty ukazujące wielkie metropolie z ich niebotycznymi szklanymi domami strzelającymi w niebo oraz ulicami z akcentem żółtych taksówek.
Plakaty to kompozycje graficzne w znacznym stopniu oparte o symbolikę i tekst. Kompozycje z miastami, jako symbole wykorzystują niektóre bardzo charakterystyczne elementy architektoniczne czy detale występujące wyłącznie w tym jednym miejscu na świecie, pozwalające je doskonale zidentyfikować. Do takich elementów zalicza się chociażby wspomniana wieża Eiffla w Paryżu, ale też Big Ben w Londynie czy czerwona budka telefoniczna, żółte taksówki na ulicach Nowego Jorku, Koloseum w Rzymie, weneckie gondole na kanale pod jednym z najbardziej rozpoznawalnych mostów zakochanych czy też legendarne mauzoleum Tadż Mahal. Każdy z tych symboli zawiera w sobie mnóstwo emocji związanych z konkretnym miejscem, kulturą czy osobistymi wspomnieniami.
Plakat miasta poza nawiązaniem do konkretnego miejsca oraz podkreśleniem stylu wnętrza – od vintage do nowoczesności – jest też często sposobem na wrażenie pewnych zainteresowań, pasji czy marzeń. Te uczucia akcentują różne dodatki graficzne, albo taka forma prezentacji symbolu, która pozwala jednoznacznie skojarzyć go z określoną dziedziną. Przykładem jest pojawiająca się często na plakatach wieża Eiffla, która ;ubrana; w szalik i buty na szpilkach wyraźnie nawiązuje do świata paryskiej mody i zakupów. To dekoracja wybitnie w kobiecym stylu, dedykowana salonom i lokalom publicznym, w których często przebywają modne kobiety. Bardziej męski obraz Paryża to ta sama wieża widziana z perspektywy, jako stalowa konstrukcja lub jako element krajobrazu nad leniwie płynącą rzeką.

Darmowa dostawa

dla zamówień powyżej 500 zł

Darmowe próbki materiałów

Sprawdź fakturę, grubość oraz nasycenie koloru

Polska firma

Polskie produkty, polska gwarancja

100% personalizacji

Kazdy produkt dopasujemy wymiarem i kolorem