O nurcie artystycznym nazywanym pop art słyszał zapewne każdy, chociaż jego pochodzenie jest dość odległe, bo z jednej strony sięga aż sześć dekad wstecz…
O nurcie artystycznym nazywanym pop art słyszał zapewne każdy, chociaż jego pochodzenie jest dość odległe, bo z jednej strony sięga aż sześć dekad wstecz a z drugiej przenosi nas na drugą półkulę, do Stanów Zjednoczonych. Pop art rozwinęło się także w znacznie nam bliższej Wielkiej Brytanii, ale Ameryka uważana jest za jego pierwotną ojczyznę. Jak wskazuje nazwa nurt wykorzystywał to, co popularne, codzienne, a więc przedmiotem wyrazu mogła zostać przeciętna poduszka, suszarka do włosów czy talerz z soczystym befsztykiem. Znamiennym elementem tego nurtu są plakaty przypominające te dzisiejsze reklamowe, ale nieco mniej zaawansowane technicznie.
Sztuka w takim ujęciu na fototapetach stanowi automatyczne nawiązanie do przeszłości, a więc doskonały dodatek do modnego obecnie stylu vintage. Fototapety w tej kategorii to przeniesienie na winylowe podłoże klasycznych przykładów dawnych afiszy reklamowych, stanowiących połączenie prostych graficznie obrazów, sztampowej kolorystyki i haseł reklamowych. Sztuka pop art przypomina nieco schematyczne projekty zapałczanych etykiet, ale jako dodatek do wnętrza tworzonego w stylu lat 50-tych ubiegłego wieku jest idealnym popełnieniem.
Pop art to dekoracje raczej dla dorosłych, dlatego w zakładce http://www.dekorolka.pl/2/fototapety-na-sciany/search/pop%2Bart%2Bdesign trudno znaleźć fototapety, które nadają sie do pokoi dziecięcych, jednak sporo z nich z powodzeniem można wykorzystać w aranżacji wnętrz dla nastolatków. Popularne marki fast foodów, napoje czy nawiązanie do muzyki rockowej to typowa młodzieżowa tematyka doskonale znana również polskim nastolatkom w czasach współczesnych. Ciekawostką pozostaje fakt, że pomimo upływu ponad 60 lat ciągle te same symbole młodzieżowe są stosowane i akceptowane, także w polskiej kulturze.
Motywy pop art na fototapetach prezentują się w loftach i dużych, przestronnych salonach. Hasła oraz prezentowane grafiki nie mogą dominować we wnętrzu i przytłaczać całego wystroju, ale ze względu na swoją prostotę nawiązywać do konkretnego stylu. Wkomponowanie w całość wnętrza wymaga wyczucia i zachowania pewniej równowagi, bowiem za duża, zbyt intensywnie rzucająca się w oczy fototapeta w tym stylu może okazać się symbolem kiczu, a nie designerskim dodatkiem do wystroju. Fototapety pop art są natomiast doskonałym sposobem na wystój lokalu rozrywkowego, gastronomicznego czy kina.